Шкільна бібліотека 2019-2020





Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
під гаслом  «Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня»
1 жовтня відбулось свято відкриття місячника заходами «До шкільної бібліотеки всім класом».
Всі фотоматеріали про проведення місячника шкільних бібліотек можна переглянути за посиланням: фотоматеріали.
 
Оформлені 2 стінгазети із планом заходів та основними принципами роботи шкільної бібліотеки в рамках Нової української школи, а також інтерактивна стінгазета «Світ книжок шкільної бібліотеки» із рекламними  флаєрами сучасної літератури для вчителів, учнів та батьків.

Виставка ілюстрацій до казок на тему «Чарівний казковий світ» . У створенні галереї прийняли участь учні 3 класів. Всі малюнки можна переглянути за посиланням (з’явиться згодом).

Виставка стінгазет на тему «Ми – читачі шкільної бібліотеки». Класні керівники, батьки та учні 4 класів створили цікаві та креативні газети, які показують активність читацьких інтересів та активне відвідування шкільної бібліотеки та дитячих бібліотек міста.

Відбувся «День книги англійською мовою» для учнів 7-10 класів. Учні ознайомились із творами англійських та американських письменників, перекладами українських поетів та письменників на іноземну мову, журналами на різну тематику. Бібліотекарю Швець С.А. надавали допомогу вчителі Родіонова  З.О. та Нагорна Н.А.

Пройшов конкурс відеороликів «Презентація улюбленої книжки» для учнів 9-11 класів.

12-13 жовтня в бібліотеці НВК «Кіровоградський колегіум» було проведено смайл-опитування учнів 9-11 класів «Якою ти бачиш сучасну бібліотеку». Учням було запропоновано проголосувати за допомогою смайлів за певний вислів, якою вони бачать сучасну шкільну бібліотеку. В результаті опитування були отримані наступні результати: «Сучасна шкільна бібліотека – це…»
·        Центр розповсюдження літератури на паперових носіях – 10%
·        Центр розповсюдження літератури на електронних носіях– 20%
·        Інформаційний центр школи– 11%
·        Центр отримання різних видів інформації і творчості– 59%
Смайл-опитування показало, що діти старших класів хотіли б, щоб шкільна бібліотека продовжувала виконувати функції розповсюджувача книг, в т.ч. на електронних носіях, з іншої сторони сучасна бібліотека  повинна  використовувати сучасні види бібліотечної діяльності - зустрічі з письменниками та творчими людьми, організовувати різноманітні творчі заходи – проводити книжкові ярмарки, квести, брифінги, літературні каламбури, створювати буктрейлери про книжки, активно розповсюджувати різні форми інформації та інш. Таке опитування допомагає бібліотекарю краще зрозуміти прагнення учнів бути активними користувачами шкільної бібліотеки.

Бібліотечний урок на тему «Читаємо, малюємо, граємо» був проведений в 2 –А класі. Учні познайомились із казками відомого педагога-земляка В.О.Сухомлинського. а на текст казки «Метелик» намалювали ілюстрацію до твору. Всі малюнки можна переглянути за посиланням (з’явиться згодом).

Бінарний урок (урок  Мистецтва та бібліотечний урок) у 5-Д класі на тему «Читаємо, фантазуємо, творимо своїми руками» за казками та оповіданнями для дітей В.О. Сухомлинського. Учні заслухали оповідання В. О. Сухомлинського про зиму, заслухали музичні композиції про цю пору року і навчились робити об'ємні сніжинки. Адже зима і Новий рік - незабаром! Вчителі - Шарова І.П. та Швець С.А.

Літературний урок сторінками творів поетів та письменників – земляків "Кіровоградщина - перлина степу - колиска слова і душі" відбувся в 7-А класі НВК "Кіровоградський колегіум". Бібліотекар Швець С.А. та класний керівник Шевченко А.О. познайомили учнів з поетами та письмениками нашої області - О. Надутенко, А. Корінь,, А. Царук, А. Чернишем, В. Сухомлинським. Діти читали вірші та оповідання, приймали участь у театралізованих дійствах, слухали музичні твори, переглядали відеоролики про наш край. Літературно-музична композиція припала до душі учням і вони приймали активну участь у заході.

Презентація книги «Таємниці Байгорода Юрія Яновського» для учнів 11 класів, яка проходила у вигляді бінарного уроку під назвою ""Таємниці Байгорода - міста в серці Європи ". Учні 11-х класів разом з вчителем історії Ткановою Т.П., вчителем української літератури Петушинською В.В. та шкільним бібліотекарем Швець С. А. провели цікаве дослідження образів та головних героїв повісті Юрія Яновського "Байгород", історичної основи твору - повстання проти більшовиків та анархістів в місті Єлисаветграді в 1918 р., проаналізували історичну епоху 20-30- х рр. XX ст. - час написання повісті, проведені паралелі із творами зарубіжної літератури та відомою постаттю Єлисаветграда – поетом Арсенієм Тарковським, який навчався в стінах сучасного колегіуму, а на поч. XX ст. - приватній гімназії Мелетія Крижанівського. Захід проходив в рамках загальношкільного проекту "Серце" та Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек. Звіт переглянути тут.

Літературний квест «Сторінками творів зарубіжних письменників» для учнів 9-х класів.
КОНСПЕКТ ЗАХОДУ
Мета: підсумувати вивчене учнями протягом 7-9 класів, навчити дітей грати в команді, уміти вчасно реагувати на прочитане завдання, дотримуватися хронометражу часу, виховувати любов до читання, почуття поваги до членів команди.
Обладнання: вислови відомих людей про літературу, картки із завданнями.
Хід вікторини
Слово бібліотекаря.
У книги люди, наче бджоли в соти,
Знесли духовний, чародійний мед.
Сліпцеві очі ним потри, і в миг
Побачить сонце й голубі висоти,
Відчує мислі найстрімкіших літ.
Збагне людські страждання і турботи,
Поможе іншим темряву збороти,
Рвучи з очей пов”язки чорних лент!
Благословенна та ясна година,
Коли Буквар до рук бере дитина,
Коли читає „Кобзаря” юнак,
Коли Франка „огромнії сонети”
Підносять дух, коли говорять Гете,
Шекспір, Міцкевич, Лермонтов, Бальзак.
Дмитро Павличко

Вітаємо гостей і учасників вікторини «Літературний калейдоскоп», у якому приймають участь учні 9-х класів. (Представлення команд, їх назв та капітанів команд)
Кожна із команд мріє про те, щоб перемога дісталася саме їм. Великий італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що «щастя дістається тому, хто багато працює». Та бути працелюбом замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу. Ну що ж, бажаємо успіху командам! Почнімо.
Допомагатимуть визначити команду-переможця журі у складі: ____________________

1 конкурс «Розминка». (правильна відповідь – 1 бал)
Кожній команді по черзі пропонується по 10 запитань. Відповідь повинна прозвучати миттєво. Якщо команда не дає відповіді на поставлене питання, у команди-суперника є шанс відповісти.

1. Як звали товариша Робінзона Крузо? (П’ятниця)
2. Де жили грецькі боги? (Олімп)
3. В цьому жанрі героїчного епосу прославляють подвиги народних героїв та богатирів переважно часів Київської Русі. (Билини)
4. Що означає слово «античний»? (Давній)
5. Повчання байки називається… (Мораль)
6. Кого вважають поетом №1 в світі (О. Пушкіна)
7. Хто описав пригоди французького мушкетера Д'Артаньяна? (Олександр Дюма)
8. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12)
9. Засновник жанру байки (Езоп)
10. В якій казці всі місяці року були присутні біля вогнища водночас («12 місяців»)
11. Хто автор містичної повісті «Вій» (М. Гоголь)
12. Хто автор «Божественної комедії»? (Данте Алігьєрі)
13. На який вулиці жив Шерлок Холмс у Лондоні (Бейкер-стріт, 221В)
14. Скільки рядків має сонет? (14)
16.Герой середньовічних англійських народних балад, ватажок лісових розбійників (Робін Гуд)
17.Найвідоміший англійський драматург, чиї п’єси ставлять в усіх театрах світу? (Вільям Шекспір.)
18. Основою образності музики є звук, хореографії – рух, а літератури? (слово)
19. Автор казки «Коник-горбунець» (Петор Ершов)
20. Давньогрецький поет, якого вважають основоположником європейської літератури? (Гомер)
2 конкурс «Сім ключових слів» (правильна відповідь – 1 бал)
Завдання: назвати твір та автора твору за вказаними ключовими словами. Час на відповіді - 2 хвилини. Команди вибирають власний варіант завдання на листках.
Запитання для 1-ї команди
1. Дзеркальце, троянда, олень, ворон, розбійники, карета, сльози. (Андерсен «Снігова королева»)
2. Піч, веретено, перина, колодязь, яблука, брама, півень. (Брати Грімм «Пані Метелиця»)
3. Саксонці, замок, корзина, лісові розбійники, облога, король, лицарський турнір. (Вальтер Скотт «Айвенго»)
4. Паркан, бородавки, печера, скарби, цвинтар, школа, кліщ. ( Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)
Запитання для 2-ї команди
1. Індичка, племінник, дитинство, контора, дух, цвинтар, свято. (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)
2. Гнів, помста, щит, герой, воїн, друг, кінь (Гомер «Іліада»)
3. Пірати, карта, острів,хлопчик, скриня, чорна мітка ( Стівенсон «Острів скарбів»)
4. Черевичок, миші, годинник, хрещена мати, попіл, бал. (Ш. Перро «Попелюшка»)
3 конкурс «Казковий герой» - конкурс капітанів. (правильна відповідь – 1 бал)
Кожному капітану по черзі пропонується по 5 запитань. Відповідь повинна прозвучати протягом 5 секунд. Якщо капітан не відповів, то команда може дати відповідь на поставлене питання, але така допомога оцінюється 0,5 балами, у команди-суперника на питання не відповідає.
1. Назвіть казковий персонаж, який лізе геть зі шкіри (Царівна-жаба)
2. Назвіть робоче місце кота вченого (Дуб)
3. В якій казці розповідається про труднощі, пов’язані із доставкою свіжої випічки в дім («Червона шапочка»)
4. Назвіть ім’я казкового героя, який дуже довго жив, був невмирущим (Кощей -Чахлик)
5. Ким приходиться казковій Попелюшці добра чарівниця? (Хрещеною)
6. Назвіть народну казку, яка зустрічається у більшості народів світу, головний герой якого- шматочок печеного тіста («Колобок»)
7. Назвіть транспорт Баби Яги (ступа)
8. В якій казці свійський птах виправив помилку домашнього гризуна і збагатив господарів. («Курочка Ряба»)
9. Ім’я Мауглі в перекладі на українську мову (Жабеня)
10. Країна, в якій знаходився палац Снігової королеви (Фінляндія)
4 конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)
Завдання: Назвати ім’я героя, який захований в уривках або певних характеристиках. Завдання дається кожній команді,час на роздуми 1 хвилина.
1 команда
- «Я бачу тепер, Що я зовсім не гарна! - І, Відхиляючи трохи далі від себе дзеркало, скрикнула:
- Ні я гарна! Ой, яка гарна! Диво! Яку радість я принесу тому, кому буду жоною!» (Оксана, Гоголь «Ніч перед різдвом»)
- «Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила» (Прометей)
- «Він не любив Різдво, був справжній жмикрут: він умів міцно схопити людину, як кліщами, придушити, скрутити, згребти. Це був старий грішник – заздрий, жадний, твердий і гострий, як кремінь» (Скрудж «Різдвяна пісня в прозі»)
2 команда
- «Син Зевса і смертної жінки. Високий, могутній, м’язистий. Одягнений у левову шкіру і озброєний величезною палкою».
(Геракл)
- “...Тридцять літ він на печі лежав, не міг ходити, нічого не міг робити...”. А три дідусі змінили його життя. І став він здоровим і сильним богатирем. (Ілля Муромець «Билина про Іллю Муромця та Солов’я-розбійника»)
- «Ніколи не треба слухати, що говорять квіти. Треба просто дивитися на них і дихати їхнім ароматом. Моя квітка напоїла пахощами всю мою планету, а я не вмів їй радіти.» ("Маленький принц" Антуан де Сент-Екзюпері)
5 конкурс «Хто швидше ». (правильна відповідь – 1 бал)
Відповідь дає та команда, яка швидше згадає правильну відповідь. Якщо команда не дає відповіді на поставлене питання, у команди-суперника є шанс відповісти.
1. Яку книгу найбільше читають і найбільше видають в світі.(«Біблія»)
2. Назвіть героїню, яка жила в середині квітки (Дюймовочка)
3. Герой, який мав тільки одну ногу, але був непохитним солдатом (Олов’яний солдатик)
4. Що приніс людям Прометей ? (вогонь )
5. Яке було вразливе місце у Ахіллеса? (п’ята)
6. Ім’я красуні, із-за якої розпочалася Троянська війна. (Єлена)
7. Хто наздоганяючи Білого Кролика, опинився у незвичайній країні? (Аліса)
8. Якого кольору вітрила чекала на кораблі героїня Олександра Гріна? («Пурпурові вітрила»)
9. Як звали крилатого коня в давньогрецький міфології? (Пегас)
10. Який предмет допоміг Тесею знайти вихід з Лабіринта Мінотавра? (Клубок ниток)
6 конкурс «Установіть відповідність» (правильна відповідь – 1 бал)
Завдання: поєднати імена з прізвищами письменників.
1. Жуль Сент-Екзюпері
2. Джек Чехов
3. Чарльз Скотт
4. Антуан Верн
5. Фрідріх Гоголь
6. Роберт Лондон
7. Вальтер Конан Дойль
8. Антон Стівенсон
9. Микола Діккенс
10. Артур Шиллер
(Жуль Верн, Джек Лондон, Чарльз Діккенс, Антуан де Сент-Екзюпері, Фрідріх Шиллер, Роберт Стівенсон, Вальтер Скотт, Антон Чехов, Микола Гоголь, Артур Конан Дойль).
7 конкурс «Заплутаний лист» (правильна відповідь – 6 балів)
(команди повинні виправити помилки у тексті)
«На небі правив Зевс. Високо-високо, на захмареній вершині Світової Гори Олімп, стояв його трон. Непокірних він карав блискавками й громом, тому його звали ще Блискавицею. Дружиною Зевса була Афіна, покровителька шлюбу та сім’ї.
На морях правив Зевсів брат Аїд. На водних просторах все відбувалося з його волі. Давні греки, живучи біля моря, дуже шанували Аїда.
Глибоко під землею панував Зевсів брат Гермес. У його підземне царство потрапляли тіні померлих. Вхід у підземне царство охороняв страшний немейський лев. Жила на Олімпі й богиня мудрості та переможної справедливої війни – Гера.
Улюбленцем олімпійців був Посейдон – бог торгівлі й покровитель купців. Він був ще й посланцем богів, передавав їхні накази в найвіддаленіші кінці землі.
Підведення підсумків конкурсу

Круглий стіл для вчителів на тему «Шкільна бібліотека – територія виховання та соціалізації учнів»




 


Немає коментарів:

Дописати коментар